Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

måndag 23 januari 2012

Måndag med spänning

Just det, måndag igen. Jag & sambon spanade in ett litet hus i förra veckan, som kändes perfekt för våra behov. Idag började budgivningen, mellan oss och ett annat par. Den blev inte klar idag, så imorgon fortsätter spänningen. Jag antar att det andra paret kommer gå längre än oss, vi har bestämt oss för att stanna på ett visst "pris", för att det ska kännas värt det. Så vi håller en liten tumme, även om min magkänsla säger mig att vi kommer få se oss om efter annat. Mäklaren kommer hit i veckan i alla fall för att göra en ny värdering på vår nuvarande bostad, hoppas på nåt bra... :-)
Ikväll måste jag verkligen ta tag i pluggandet, har en hel del att läsa inför torsdagens träff med studiegruppen. Känns skönt och lite overkligt att jag inom ett år är både gymnasie- och högstadielärare... :-) *Klappar mig själv på axeln* Bra med dubbel examen...

Förundras varje dag över mina goa högstadieelever, de har så många sköna kommentarer om livet, undervisningen och allt som rör sig i skallen på dem. En vanlig arbetsdag bjuder på rätt många skratt, även om vissa dagar gör det lätt att hålla sig för skratt! ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar