Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

torsdag 6 december 2012

Snöstorm och allmän reflektion

Lagom djup rubrik... ;)
Medan lilla damen sover middagslur passar jag på att läsa bloggar, peta lite i examensarbetet och dricka te. Snön yr utanför, och jag är glad att jag slipper ut än på en timme då stora tjejen ska hämtas från skolan.
Funderade på hur olika man hanterar saker, t ex hur jag själv hanterar mammas sjukdom. I perioder går det "bra", men ibland vill jag bara skrika och gråta över hur jäkla orättvist livet är och hur arg jag är på den förbannade sjukdomen. Usch!

1 kommentar:

  1. Jag vet ingenting om din mammas sjukdom, men jag tror att det är väldigt vanligt att hantera sjukdomar i den närmaste familjen på just det sättet som du beskriver det - olika! Ibland orkar man deala med det och ibland orkar man inte.

    Vet som sagt ingenting om er situation, men hoppas att hon blir frisk och hoppas att både hon och du får må bra!

    Stor kram

    SvaraRadera