Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

torsdag 5 augusti 2010

Snart slut på semestern....

På tisdag är det tillbaka till allvaret igen (om man nu kan kalla min arbetsplats för allvar...) och då är det slut på sena nätter, sovmorgnar och rosévin en helt vanlig tisdag bara för att det är semester och man kan ta sig ett glas vin för att fira det. ;) Sommaren har varit bra, och jag är så avslappnad nu att det känns som att semester i 8 veckor till inte skulle sitta i vägen direkt... ;) Men nu är det dags att ta all den här ihopsamlade energin & göra nåt vettigt av den, samarbeta med trevliga kollegor och elever som får en att skratta åt allt. :)
Om två veckor ska jag på date, 37mil söderöver.... Jag träffade honom i somras genom bästa kompisen, eftersom de tränar samma lag. Vid första anblicken en helt vanlig kille (med grymt go dialekt!) med glimten i ögat & lite busigt utseende. Vi pratade en stund (eller rättare sagt-han babblade & jag skrattade...) och sen var det inte mer med det. Nån vecka senare började vi skicka meddelanden på facebook och sen gick det vidare till sms.... Vi hörs varje dag, och jag blir mer intresserad ju fler trevliga sidor han visar av sig själv.... =)
I förlängningen OM vi nu skulle gilla att ses kan ju avståndet bli ett problem, 37 mil....  Han har barn där, jag har barn här... Ja det visar sig! :)

Ha det gött! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar