Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

söndag 23 maj 2010

mys!

Igår var en härlig dag! Började med mysig frukost ute på en filt vid havet, underbart... åkte sen mot storvik där fler av mina kvinnliga jobbarkompisar huserade hemma hos E. Vi hade rakubränning, dvs man bränner lergods i en speciell ugn som blir ca 1000°c varm, sedan läggs det i halm som fattar eld och till sist i vatten. Jättehäftigt att se! :) vi hade en underbar dag med massa god mat, efterrätter och härlig sol! Satt i en solstol och somnade till, vilket gjorde mig rätt röd på bröstet.... :)
Kvällen spenderades hos grannen med film, godis och te. :)
Nu gör jag mig klar för att testa springa milen i Högbo... orkar i dagsläget inte en mil, men vill prova och jämföra sen. Har lovat min springkompis att vi ska springa Göteborgsvarvet nästa år i maj, det är 2,1mil, alltså en halvmara.... :) Men med ett års träning klarar jag det! :)


Chatta från inkorgen. Se möjligheterna med Hotmail! Klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar