Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

torsdag 19 mars 2009

Vårkänslor?

Jahapp, då är det snart vår igen... Känns skönt, men samtidigt "ensamt"... Är inte våren den tiden då man ska vara nykär och sitta på en bänk i solen tillsammans med sitt hjärtas utvalda? Hmm... Jag sitter mer än gärna på en bänk i solen tillsammans med underbara dottern, men det skulle vara sååå skönt om någon ville sitta och hålla om mig... Finns det nån sån?
Känns som jag citerar Veronica Maggios (tror jag det är) låt "Nöjd" när jag säger att "jag har fan dejtat hela världen"... Hur gööör man?! Jag är snäll, trevlig, social och rätt söt, men ändå lyckas jag bara träffa puckon.


Min underbara 4-åring är så go, älskar hennes kloka kommentarer om livet, universum och allt däremellan... Häromkvällen kom hon och kramade mig och frågade "mamma, vem är kär i dig då"... Hennes pappa har ny sambo och dottern tyckte tydligen lite synd om mig som är "ensam". Vad svarar man? Jag frågade om inte hon var kär i mig, och det bekräftade hon ju att så var det. (Skönt när man som mamma får tvinga sitt barn till bekräftelse, haha) Men det skulle vara lite skönt med vuxenbekräftelse också.... Bara nån som kramar mig!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar