Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

fredag 27 mars 2009

Winnerbäck är min Gud...

Tänk att Winnerbäck alltid har rätt i sina texter.....

"Dunkla rum" är en av de låtar som en av mina bästa vänner brukar citera när jag är ledsen...

"Torka tårarna min vän
jag tror jag vet ungefär hur det känns
som att försöka dansa med en myndighet
du ville bara ha ett hem, en plats

nånting vettigt att göra, vad som helst
det fanns tid för nåt att växa
det fanns plats för lite värdighet
här blir man sparkad på i kön till ett ställe som man inte ens vill in på
man tuggar i sig hela svansen
här står alltid nåt i vägen
du tar dig alltid loss och du rusar
men ändå fångar marken dina fötter

Jag kan inte hjälpa dig upp, kan inte lysa upp den väg du springer
jag kan inte vagga dig varm och lugn
du har en annan röst, annan färg,
ett annat land, med andra klockor som ringer
jag tar mig inte in i dina dunkla rum......"
(Dunkla rum)

Min absoluta favorit "Kom änglar"... Älskar den låten, och den texten säger så mycket och stämmer så bra på hur mitt liv sett ut under en lång tid.....

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet och det blod som jag trodde var stilla
det fick du att rinna den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna
och jag somnade den natten i tron på att allt var en del i en kärlekshistoria
men det visade sig dagen därpå att jag hade gjort fel när jag gav dig en gloria
och den stund som jag kände som nära var blott alvedon
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick därifrån...."
(Kom änglar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar