Om mig

Södra Norrland, Sweden
Lärarmamma med två döttrar på sju år och en liten född i maj -12, och en bonusson på 9 år. Bloggar sporadiskt om livet, kärleken, familjen och annat som känns viktigt. Gillar choklad, te och träning. Gillar inte måndagar, orättvisor och leverpastej.

torsdag 25 februari 2010

Jag är hos dig igen...

Som du kanske har förstått
jag är hos dig igen
jag försvann ett tag på vägen men jag saknade dina sinnen
det har varit tungt och grått jag är frusen än
det här livet sköljde bort oss och vi glömde våra minnen

som du kanske redan vet
jag är oslagbar
Jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder
och du är sval sen blir du het
du har känslorna kvar dom här väggarna rasar
och jag undrar vad som händer

du har dina moln och jag kan inte skingra dom
kan inte låta dom va
jag har mina ord som du sa

och som du kanske redan hört jag blir aldrig klar
du sluter dina ådror om du sätter dig och väntar
men som du redan har berört här är glimmande dar
välsignad december står för dörren och livet längtar

som du kanske redan sett första snön kom inatt
nu flyttar vi med fåglarna som trotsar atlanten
har du hittat rätt kan du höra ditt skratt
kan du leva vid en brant med ena foten över kanten

vi vinner ingenting och vi får inte vänja oss
för då är allting förstört
jag är hos dig igen som du kanske redan hört

Jag är hos dig igen, Lars Winnerbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar